MODERNÍ BANKA
Interiéry současného bankovního sektoru vytvářejí prostředí zaměřené na zákazníka. Banka již není chladným prostorem pro vyřízení finančních služeb, stává se kavárnou, coworkingem, obývacím pokojem. Zde si klient zjistí informace v digitální samoobsluze, popije kávu se svým bankéřem, vzdělá se na komunitním workshopu. Prostředí se přizpůsobuje potřebám, reaguje na požadavky všech věkových skupin (mladé generace, rodin s dětmi, seniorů). Banka nabízí vybavení pro různou míru diskrétnosti. Za vstupem dokáže bryskně odbavit jednoduché peněžní služby a dotazy, poradenské služby vyřídí v křesílku či u komunitního stolu, náročnější operace je možné projednat v uzavřeném prostoru. Vzhled je moderní, čistý, jednoduchý, a především flexibilní s velkou variabilitou.
KONCEPT
Návrh odstartoval nový směr interiérů Komerční banky. Zaměřuje se na princip Mobilního, flexibilního prostředí, které je možné přizpůsobit jakémukoliv prostoru. Je vhodný pro historické domy, moderní stavby, do interiérů nákupních center. V návrhu je minimum atypického řešení, kompletní vybavení je vyskládáno z typových prvků. Pobočku je možné v případě potřeby snadno demontovat a převézt do jiného prostoru. Oblý tvar a vzhled prvků vychází ze současných, možností digitálních technologií, medií. Navazuje na tvarosloví mobilních telefonů, tabletů, ze kterých lze spravovat internetové bankovnictví. Interiér propojuje digitalizaci banky s fyzickým prostředím pobočky.
FUNKČNÍ ZÓNOVÁNÍ
Banka láká zákazníky pomocí širokého prosklení v maximální míře, je očištěná od vizuálního smogu, doplněna LCD monitory. U vstupu je možné vybrat hotovost, využít automatickou směnárnu, získat rychlé informace o novinkách. První kontakt zajistí pracovník u dřevěného pultu, zorientujeme se díky navigačnímu rozcestníku, posadíme se do křesla.
K projednání záměrů s vyšší diskrétností v jednacích budkách slouží středový lounge. Zaměstnanci banky mají svou coworkingovou zónu v blízkosti přirozeného světla pod světlíkem.
MATERIALITA
Povrchy byly vybrány v základních odstínech černobílé. Místa, kde tráví uživatele nejvíce času jsou navržena z přírodních materiálů (dřevo, marmoleum, atd…), doplněny množstvím rozmanité zeleně. Červená korporátní barva zmizela, prostor upozaďuje svou důležitost, nechává vyniknout zákazníka.
MÍSTO SETKÁVÁNÍ
Pobočka obsahuje několik míst určených pro setkávání. Jsou jím „kavárna“, workshopový prostor mezi jednacími budkami, kuchyňka s relax zónou a strom pod světlíkem. Tyto plochy slouží především k pracovnímu kontaktu, výměně myšlenek, vzdělávání a sdílení zkušeností. Banka je místem setkávání. Místem, kam lidé chodí rádi.